The Glad Scientist (Daniel Sabio) treballa a la intersecció entre l’art interactiu, la performance i la programació creativa, explorant com la tecnologia pot estendre el cos i els sentits. La seva pràctica es mou entre la performance en directe, la instal·lació immersiva i els formats pedagògics, sovint utilitzant TouchDesigner com una eina per pensar i no només com una eina per produir.
El workshop se centra en una expansió de les tècniques artístiques en el context de l’art interactiu i en les diferents maneres com pot ser abordat per persones de qualsevol bagatge. A través del marc lúdic de la física quàntica, prendrem distància per observar com funcionen aquestes formes artístiques a un nivell més profund (és a dir, com totes les peces de la creació encaixen entre sí) i plantejarem la pregunta: com podem crear formes de vida quàntiques que generin noves obres d’art en un sentit no tradicional?
Hi haurà una sessió pràctica d’ideació i formulació de noves idees per a aquestes “formes de vida quàntiques”.
A continuació, es farà una introducció a TouchDesigner com a eina per crear aquestes formes de vida i les diferents maneres d’apropar-s’hi. Es compartiran diversos exemples de connexió entre el cos, les mans, les cares, els sons i els elements visuals (tant durant el workshop com en arxius per emportar) perquè els participants entenguin i experimentin amb possibles sistemes.
Es tancarà amb una sessió pràctica final amb breus presentacions, fent servir TouchDesigner per mostrar un prototip inicial com a quadern d’esbossos del que podria ser la forma de vida.
L’objectiu és que els participants s’inspirin en les diferents maneres com les seves diverses habilitats existents poden connectar-se i utilitzar-se en el procés de creació de futures obres.
Els i les participants han de dur un laptop amb TouchDesigner instal·lat, a més d'un mouse de tres botons. No es requereix experiència prèvia amb TouchDesigner.
Workshops a Sónar+D - normes i funcionament
● Cada workshop té un aforament limitat. Totes les persones amb ticket de Sónar+D poden reservar la seva plaça a través de la SonarApp.
● Sigues respectuosx amb la resta de participants i reserva únicament els workshops als quals estiguis segurx que assistiràs. Si no pots assistir a un workshop, cancel·la la teva reserva perquè una altra persona pugui ocupar el teu lloc. No fomentem les reserves provisionals en bloc: no van amb l’esperit de Sónar+D.
● Has d’arribar a la Room+D 10 minuts abans de l’inici del workshop; en cas contrari, perdràs la teva plaça.
● Un cop un workshop comença, has de quedar-t’hi fins que acabi; no està permès sortir en mig de l’activitat per assistir-ne a una altra.
● No està permès menjar ni beure dins dels workshops.
● Hi haurà llista d’espera: si un workshop al qual vols assistir està complet online, apropa’t a la Room+D 10 minuts abans de l’inici i espera a la cua. Si queda alguna plaça lliure, podràs entrar (accés per ordre d’arribada).
- dijous 18Sónar+D | 16:30 - 18:00EscenariRoom+D
