S2024-SonarMix055-Asia-Noti_FichaWeb.png
19/12/2024SonarMix 055: ASIA - Una visió poc convencional de la música clàssica a càrrec de la prodigi catalana

ASIA demostra al darrer SonarMix que la seva visió de la música clàssica és de tot menys clàssica. Formada al Royal College of Music i a la Guildhall School of Music and Drama de Londres (després d’haver iniciat la seva carrera als quatre anys al Conservatori del Liceu de Barcelona), l’artista catalana és la clara definició del que significa ser un prodigi. Reconeguda arreu del món pel seu treball com a música de cambra i solista, és també una peça clau a l’escena experimental de Barcelona, havent treballat amb artistes de la talla d’AireMans O i el col·lectiu Rally 5G.

 

 

 

 

SonarMix 055, que s’obre amb dues de les seves composicions en solitari, és “una recopilació de peces que han marcat el meu desenvolupament musical”. He batejat el mix com ‘The Lamb’, per la interpretació coral de John Tavener del poema homònim de William Blake, que apareix aquí reimaginat per l’orquestra de corda 12 Ensemble.

 

A mesura que escoltis, aniràs rebutjant a poc a poc qualsevol idea preconcebuda que tinguis sobre la música clàssica. Crits salvatges esquitxen “Eight Songs for a Mad King” de Maxwell Davies, interpretada aquí per Kelvin Thomas, mentre que quelcom similar al soroll de motors interromp les síl·labes entretallades de “Cantatrix Sopranica”, d’Unsuk Chin. Fins i tot en els moments més tradicionals, l’emoció es filtra pels altaveus: del cru recital d’Evelyn Berezovsky a “Le baiser de l’Enfant Jésus” de Messiaen a l’apassionada interpretació del famós violinista francès Christian Ferras del concert per a violí Op. 47 de Sibelius. També hi ha espai per a noms contemporanis, amb un ària de Caroline Polachek (gravada per a l’òpera Last Days d’Oliver Leith, basada en la pel·lícula de ficció de Gus Van Sant sobre els darrers dies de Kurt Cobain) i l’inquietant “Urchin” d’Arca, coronat per dos moviments de la solemne i melancòlica obra per a òrgan “L’Ascension” de Messiaen.

 

Estem davant una perspectiva dels dos mons paral·lels -i també superposats- que habita ASIA... i davant un aperitiu perfecte de cara a ‘ASIA X’, l’‘estranya òpera’ que la violinista estrenarà a Sónar de Dia el 2025.

 

Tracklist:
ASIA - Adagio Lamento for Two Violins 

ASIA - Pensiero for Three Violins 

Tavener - The Lamb - 12 Ensemble 

Shostakovich - Piano Concerto No.2, Mvt. II  

Messiaen - Le baiser de l’Enfant Jésus - Evelyn Berezovsky 

Maxwell Davies - Eight Songs for a Mad King - Kelvin Thomas / Messiaen - L’Enfant Jésus

Respighi - Il Tramonto 

Messiaen - L’Ascension, Mvt. IV 

Oliver Leith, Caroline Polachek, 12 Ensemble, Matt Copson - Last Days, Non Voglio Mai Vedere Il Sole Tramontare 

Arca - Urchin

Messiaen - L’Ascension, Mvt. I

Chin - Cantatrix sopranica / Bergerac ballada orgue

Sviridov - Pushkin’s Garland

Allegri - Miserere Mei - King’s College Cambridge Choir

Sibelius - Violin concerto Op.47, Mvt. II - Christian Ferras 

Aho Ssan / ASIA - unreleased Mvt. I, II

Mahler - Symphonie No. 2 ‘Resurrection’, Mvt. V

Bach - Goldberg Variations, Aria - Glenn Gould