What's immersive anyway? New frontiers in art and performanceForum
S2024-BCN-AI GeneratingPanic_FichaWeb.png
INT
divendres 14
amb Alessandra Denegri (Monom), Catherine Turp (Moment Factory), Manuel Carmona Martínez (Oboria Digital) i Margot Mottaz (Superblue)

“Immersiu” és l’última paraula de moda al sector cultural, utilitzada per referir-se a tota mena de continguts, des d’enormes instal·lacions fins a concerts i espectacles. Però, què significa realment immersiu? Com estan canviant l’art i les arts escèniques amb el nostre desig, cada cop més gran, d’espectacles gegants, fascinants i atractius? Enguany, a Sónar+D, reunirem representants de l’emergent sector de les instal·lacions i performances immersives en un fòrum especial al qual s’abordaran aquestes i altres qüestions.

 

Alessandra Denegri és Directora General de MONOM, l’empresa creadora del sistema 4DSOUND original, i lidera la producció i presentació d’obres amb so espacial. Ha exercit un paper decisiu en l’expansió de l’ús d’aquesta tecnologia a través de nous conceptes i associacions innovadores amb mitjans com The New York Times, el CTM Festival i la UCLA.

 

Catherine Turp és Directora Executiva de Creació i Innovació de Moment Factory, l’agència que ha dissenyat entorns immersius, instal·lacions i espectacles per a Disney, la FIFA, Sphere Las Vegas, 100 Gecs i molts d’altres. Ha contribuït a establir l’empresa com a líder mundial en el seu camp, fusionant tecnologia punta amb narratives captivadores i connexions emocionals.

 

Manuel Carmona Martínez és el Director d’Enginyeria de Saco Technologies España, la filial espanyola de l’empresa que va inventar la pantalla LED als anys 80. El seu treball amb Oboria Digital a la Sphere del Madison Square Garden va situar l’empresa de Saragossa al punt de mira internacional. També ha estat Dissenyador Mecànic Cap en projectes que van des del Burj Khalifa de Dubai fins al Hard Rock Hotel de Hollywood.

 

Margot Mottaz és la comissària de Superblue, el centre de Miami que contribueix a apropar l’art experimental a un públic més ampli. Després del seu pas per la Tate Modern i per Lumen Art Projects, està centrada en comissariar noves obres d’art interactiu i d’immersió, així com en acompanyar artistes en el desenvolupament de projectes especials.