L'obsessió de Mario Santamaría (de Burgos, afincat a Barcelona) són les infraestructures materials del capitalisme, que inevitablement passen per internet: cables submarins, centres de dades, servidors, antenes, routers i repetidors. Fa deu anys va emprendre un viatge físic de quinze dies des de casa seva a Barcelona fins al servidor on estava allotjada la seva web, a Itàlia, resseguint els cables, enrutadors i antenes que separen ambdues localitzacions. Des de llavors, ha recorregut mig món fent internet tours: visites guiades per les infraestructures de la xarxa que ens envolten, tan informatives com sorprenentment divertides.
En aquesta xerrada, Santamaría explora Internet com una geografia tangible, on cables, centres de dades i protocols configuren no només la xarxa, sinó també imaginaris i relacions de poder. La seva pràctica proposa un recorregut per les capes físiques que sostenen i desborden allò digital, revelant com diferents sistemes de circulació de dades, energia o matèria comparteixen lògiques i tensions que conviden a repensar la nostra relació amb les infraestructures contemporànies.
A Sónar+D el convidem perquè, quan el "núvol" es torna massa còmode, algú ens ha de recordar que el digital també és geografia. I que, si cal, es pot caminar.
- divendres 19Sónar+D | 14:30 - 15:00EscenariAgora+D
