Convocatòria oberta: Participa a l’AI and Music Festival aquest mes d'octubre

27/05/2021

S+T+ARTS AI and Music Festival 2021 presenta una convocatòria internacional de projectes dedicats a la Intel·ligència Artificial i la música liderada per Sónar i UPC (Universitat Politècnica de Catalunya).

Dirigit a persones que treballen en els àmbits de la música i la recerca i a especialistes en IA. El festival busca shows, eines i softwares, així com projectes de recerca i co-creació que explorin les interseccions entre la música de tots els gèneres i la Intel·ligència Artificial.
Els projectes seleccionats es presentaran al’ S+T+ARTS AI & Music Festival, que tindrà lloc a Barcelona els dies 27 i 28 d'octubre de 2021.

Amb la finalitat de representar una àmplia gamma de perspectives cap a les connexions entre la Intel·ligència Artificial i la música, el festival comptarà amb una sèrie de formats diferents, tant digitals com presencials, que inclouran panells i xerrades en directe, shows pregravats i workshops en línia. Sónar i UPC busquen projectes actualment en desenvolupament que puguin adaptar-se a qualsevol dels formats anteriors, i que tinguin un clar vincle entre la música de qualsevol gènere i la IA o l'aprenentatge automàtic.
 
Les propostes seleccionades formaran part del programa del festival i rebran una compensació econòmica per la seva participació.

Els projectes que compleixin amb els criteris indicats a continuació poden presentar-se en anglès, espanyol o català, des de qualsevol part del món, i el termini de presentació s'estendrà fins al divendres 11 de juny de 2021.
 
Llegeix a continuació les preguntes freqüents per a obtenir més informació, i dirigeix-te al formulari per a presentar el teu projecte. Bona sort!

LA CONVOCATÒRIA JA ESTÀ TANCADA I ESTEM REVISANT LES SOL·LICITUDS. 
ELS PROJECTES SELECCIONATS SERAN CONTACTATS DIRECTAMENT EN LES PRÒXIMES SETMANES.
 
 

Si us plau, llegeix-ho ABANS d'omplir la sol·licitud.
  • No es tindran en compte les propostes que no estiguin relacionades amb el tema de la Intel·ligència Artificial i la música.
  • Els projectes han d'estar en fase avançada de desenvolupament en el moment de presentar la sol·licitud. Només es cobriran els costos de producció relacionats amb la posada en escena de l'espectacle en el festival. No hi ha un pressupost de producció específic.
  • Només es tindran en compte les actuacions preparades per a ser presentades en un escenari, o com a càpsula de vídeo de 20' com a part del programa musical del festival. No es tindran en compte les propostes d'instal·lacions i altres experiències que no puguin adaptar-se a aquests formats.
  • Són benvingudes les propostes provinents de tot el món presentades en anglès, espanyol i català.
  • Una vegada enviat el formulari, no es podrà editar la sol·licitud.


QUIN tipus de projectes busquem?
Busquem projectes que encaixin en una de les següents categories i formats:

  • Actuacions en directe amb Intel·ligència Artificial i música; IA aplicada a la veu, els instruments, la dansa i el moviment. El format ha de ser un concert o un espectacle d'entre 15 i 30 minuts, que pugui representar-se sobre un escenari, o com una càpsula de vídeo per al programa virtual del festival.
  • Projectes de recerca que puguin ser presentats en un workshop o com una conferència o taula rodona al festival.
  • Tecnologia (programari o maquinari) que pugui presentar-se a través d'una xerrada, una demostració o un workshop que se celebrarà al festival. Tot i que busquem projectes en un estat avançat de desenvolupament, les tecnologies experimentals són molt benvingudes.

QUI pot sol·licitar-ho?
Artistes, músics (tots els gèneres musicals són benvinguts), individus o equips d'investigadors, científics, enginyers, professors, dissenyadors, desenvolupadors de programari i aficionats al bricolatge. Bàsicament, tots i cadascun dels quals toquen i experimenten amb la música i la IA.


PER QUÈ presentar una sol·licitud?
Els projectes seleccionats, triats per un tribunal format per membres de Sónar i de la UPC, rebran els següents beneficis:
  • El projecte serà exposat a la programació de l’S+T+ARTS AI and Music Festival, organitzat per Sónar i UPC els dies 27 i 28 d'octubre a Barcelona, ja sigui de manera presencial al festival o com a part del programa en línia.
  • Els projectes seleccionats rebran una compensació econòmica per la seva participació.
  • Una ajuda de viatge per a cobrir el cost dels bitllets d'avió i/o l'allotjament per a viatjar a Barcelona (quantitat fixa, independentment del lloc).
  • Una valuosa oportunitat de fer networking amb la resta de participants durant el festival. 
  • Exposició i visibilitat del teu projecte tant in situ com en línia, amplificada a través dels canals de Sónar i dels partners de l'AI and Music Festival.